Nieuwe stempas aanvragen

Bent u uw stem(plus)pas kwijt of heeft u geen stem(plus)pas ontvangen?

U kunt dan een vervangend exemplaar aanvragen. U kunt daarna niet meer stemmen met uw oude stem(plus)pas, mocht u die nog terugvinden. 

Waar vraagt u een vervangend exemplaar aan?

U doet een aanvraag in de gemeente waar u op 1 februari 2021 staat ingeschreven.

Digitale aanvraag

U kunt uw vervangende stem(plus)pas aanvragen met uw DigiD. Uw aanvraag moet uiterlijk vrijdag 12 maart bij de gemeente binnen zijn. In de aanvraag geeft u aan of het gaat om een stempas (voor mensen jonger dan 70 jaar) of een stempluspas (voor mensen ouder dan 70 jaar). 

Aanvraagformulier vervangende stempas

Schriftelijke aanvraag

Een schriftelijke aanvraag voor een vervangende stem(plus)pas moet uiterlijk op 12 maart 2021 door de burgemeester zijn ontvangen. U kunt daarvoor het onderstaande aanvraagformulier downloaden en ingevuld en ondertekend terugsturen aan de gemeente. 

pdf Aanvraagformulier vervangende stempas (PDF, 8.47 KB)Bestand voorlezen

Mondelinge aanvraag

U kunt ook persoonlijk langskomen bij de balie van burgerzaken. U neemt dan uw geldige identiteitsbewijs mee. U moet de mondelinge aanvraag uiterlijk op 12 maart 2021 vóór 17.00 uur indienen. Hiervoor moet u een afspraak maken.

Op 10, 11 en 12 maart van 12.30 tot 14.30 uur is het gemeentehuis geopend voor de aanvraag van (vervangende) verkiezingsproducten. U hoeft tijdens deze uren geen afspraak te maken.