Uitbreiding online dienstverlening

6 juli 2020

De afgelopen maanden heeft de gemeente zich ingezet voor een betere dienstverlening. Zo kunt u steeds meer producten zelf digitaal regelen. Vanaf vandaag kunt u ook online een afspraak maken om uw paspoort, ID-kaart of rijbewijs aan te vragen.

Het voordeel van online een afspraak maken om uw product aan te vragen is dat u snel en goed geholpen wordt. Bij binnenkomst zit namelijk direct de juiste medewerker voor u klaar. Door deze nieuwe manier van werken kunt u niet meer spontaan binnenlopen om deze producten aan te vragen.

Hoe maak ik een afspraak?

Een afspraak maken is eenvoudig en kan zowel via de website als telefonisch. U krijgt een ontvangstbevestiging en informatie wat u mee moet nemen naar de afspraak. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.

Steeds meer producten digitaal

Door de coronamaatregelen is de uitbreiding van onze online dienstverlening in een stroomversnelling gekomen. Stapje voor stapje voegen wij steeds meer producten hieraan toe. Ons motto: “digitaal waar het kan, persoonlijk maatwerk waar nodig”, levert veel voordelen op. Inwoners hoeven niet op pad en kunnen elk moment van de dag snel en gemakkelijk hun zaken online regelen. 

Inwoners betrokken bij omschakeling

Wij hebben op verschillende manieren inwoners betrokken bij de omschakeling naar deze nieuwe manier van werken. Onder meer door online onderzoek te doen naar het op afspraak werken. De uitkomsten hiervan hebben ons geholpen de laatste puntjes op de i te zetten.